Kære andelshaver i Vallensbæk Strand Vandforsyning
Grundet Covid og de restriktioner myndighederne har pålagt det danske samfund, ser vi først muligheden for at afholde både blødtvandsmøde og Generalforsamling efter sommerferien 2021.
Det betyder at vi formelt set vil ligge 2 generalforsamlinger sammen på samme møde for både 2020 og 2021.
Dette er bestyrelsen rigtigt ærgerlige over men vi kan ikke forsvarligt afvikle møder for op til 1500 andelshavere uden at skele til hvilke konsekvenser der vil være ved dette. Og vi har været inde og vurdere om det kan lade sig gøre med en online version men mener ikke dette vil en god løsning for os.
Som konsekvens heraf har vi i supplement til bestyrelsesmøder valgt siden marts 2020 at indføre driftsbestyrelse da flere og flere opgaver kræver aktiv indsats ved vores egen tilstedeværelse. Dette er sket i tæt samarbejde med vores leverandører på ledningsrenovering samt drift af vandværk og boringer. Ligesom vi har intensiveret samarbejde med vores administrationsfirma også.
Alt sammen for på sigt at kunne skære yderligere arbejdsgange og omkostninger fra.
Nedenstående er de opgaver som har krævet vores opmærksomhed:
- Projektering af flere strækninger /veje med eternitledninger og anden sårbar ledningsførelse(særligt nord har været ramt af lækager)
- Projektering af underboring ved jernbanen i området ved Svenstrupvej
- Projektering af og styring af letbane underboring med to inspektionsbrønde
- Forhandling og implementering af ny ramme aftale med Krüger
- Ny rammeaftale med SHT Vand & Miljø for vores ledningsarbejder
- Facilitere arbejdet med blødt vand og gruppen af andelshavere der arbejder med dette.
- Koordinering og opsyn med nybyg og sager vedr. målerbrønde
- Koordinering af vedligehold af andelshaveres stophaner, ledninger og spørgsmål til disse
- Daglig administration og behandling af fakturering samt dialog om dette via mail, telefoni og personligt fremmøde
- Daglig håndtering af vagttelefon og betjening af andelshavere ved akut opståede hændelser
- Driftsmøder, forhandlingsmøder og en – en møder med andelshavere og leverandører.
- IT- sikkerhed ved vandværket – overvågning – el låsesystem
- Gartner, snerydning og koordinering af vedligehold af det gode naboskab ved hegn
- Kontakten til kommunale tilsynsmyndigheder og HOFOR ved spildevand
Vi håber snarest at kunne invitere til et normalt møde og arbejder indtil da videre som normalt.
Bestyrelsen står til rådighed ved at skrive til os via hjemmesiden.
Med venlig hilsen
Jens, Hassan, Sus, Finn & Rene
PS husk vores telefonåbningstid er udvidet dagligt fra 9-15 mandag til fredag.